Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs

Novi Sad
12.09.2016.
10:15 > 11:15
Radnici "Puta" su protekla dva meseca radili na obaranju ivičnjaka na biciklističkim stazama širom grada, na osnovu inspekcijskih prijava Novosadske biciklističke inicijative.
  • Marko Trifković

    16.09.2016 18:47
    NSBI
    Poštovana "Zorka", niko ne voli kritike. Mislim da kritike i sugestije ne treba uvek prihvatati pasivno i bez preispitivanja ako podržavamo slobodu mišljenja, kritičko razmišljanje i aktivno građansko društvo. Kritike jesu nekada opravdane, a nekada su u pitanju nesporazumi, malicioznost ili prosto neutemeljenost. Nije uobičajeno odgovarati putem komentara, ali ne vidim neku suštinsku prepreku tome.
    Državno uređenje je deo i proizvod društva, kao i rasprostranjena građanska apstinencija. To su prosto uslovi u kojima radimo i ne kažem da je naš način jedini moguć ili čak najbolji. Izjednačavati mogućnost građana da učestvuju u pojedinim procesima (što uglavnom ne rade) sa dugoročnim uloženim radom u iste ili slične procese je po mom mišljenju zaista obezvređivanje aktivizma, rada, zalaganja i znanja i legitimisanje eksploatacije pojedinačnog rada od strane društva. "Manipulacija" je pod navodnicima, jer moj metod rada tako percipira sagovornik, ali sam rekao kakav je metod zaista: ljude uveravam u nešto, što je osnovni način u aktivizmu da se postigne cilj. Slažem se sa opštim opisom lošeg stanja u NVO i naučnom sektoru (iako se ne može tako plastično povući paralela) i verujem da bismo o ovim temama mogli puno da pričamo.
    Shvatam i Vašu bojazan da je u društvu gde mnogo toga škripi možda i NSBI takva. Da li su za Vas NSBI uspesi dovoljni, dobri ili ne, ne znam. Bolje izveštavanje o radu i finansiranju udruženja je dobar predlog, poradićemo na tome, hvala.
    Svako dobro.
  • Zorka

    16.09.2016 09:43
    @Marko Trifković
    Poštovani Marko,

    ne prihvatate dobro ni kritike ni sugestije čim imate potrebu da ostavljate komentare po poratalu drugim korisnicima. Nekima se prosto vaš rad ne sviđa, a možda im niste dopadljivi ni kao čovek i to je tako. Manipulacija nije ubeđivanje nego izražena potreba za interpersonalnom eksploatacijom, pri čemu su verbalne sposobnosti samo oruđe. To nije isto što i ubeđivanje, ni javno zagovaranje.

    Ako država kroz državno uređenje, a ne društvo eksploatiše vaš rad, to je vaš problem ako u tome učestvujete. Kao i ostali građani kojima imaju mogućnost da učestvuju u javnim raspravama, a niko im to ne plaća i nije obavezno...
    Koliko radnih grupa, zaposlenih u javnom sektoru, nevladinih organizacija, strategija razvoja i akcionih planova...

    Srbija ima skoro 22000 NVO, prema podacima iz 2011. godine, po novijim istraživanjima ako postoje možda i više. Od toga više od 4 puta manje zaposlenih, a sve ostalo su volenteri. Za NVO se izdvaja jednako para koliko i za nauku. Ipak, retko koja organizacija ima transparentan troškovnik i način finanasiranja i tokove novca. Tako sve ispadne sumnjiva priča, a verujem da ni sami članovi ne znaju na šta su potrošene pare. Iz mog iskustva, kada je na jednom skupu postavljeno pitanje koliko vas misli da u vašoj NVO nije sve transparentno i da se novac troši nenamenski, svi su podigli ruku da to i misle.

    Javno zagovaranje savremenih saobraćajnih politika je jedno, muljanje je drugo.
  • Nemanja

    14.09.2016 09:06
    @Marko Trifković
    'U radnoj grupi sam zbog praktičnog poznavanja problematike lokalne biciklističke zajednice.'

    Pa sasvim sigurno nisi u njoj jer se razumeš u pravo, to smo utvrdili.
  • Marko Trifković

    13.09.2016 22:32
    NSBI
    Poštovani/a "Bici", za predstavljanje u radnoj grupi izabrala me je Skupština udruženja, jednoglasno, vanredno. Odluke o takvim stvarima zahtevaju ili saglasnost Upravnog odbora (u operativnim stvarima) ili Skupštine. Na najvećem broju aktivnosti radimo volonterski (npr. mapiranje problema na stazama, insp. prijave, Kritična masa itd.), izuzetno u toku trajanja nekog projekta postoji honorar koji se raspoređuje prema uloženom radu, odgovornosti itd. Ako pričamo o eksploataciji, možda je bolje reći da naš (uključujući i moj) entuzijazam, energiju, vreme i rad eksploatiše društvo. Ivičnjaci, inspekcijske prijave i sastanci sa predstavnicima institucija nisu "projekat", već uobičajena NSBI aktivnost sa ciljem rešavanja lokalnih problema. Uz svu veštinu, volju i znanje inžinjera, korisnici ipak imaju neke probleme koje bi trebalo rešiti i to je suština.

    Poštovani "/" (g. Ajduk ako ne grešim), "manipulacija" je priroda svakog aktivizma, uveravanje drugih da nešto učine ili ne učine, znate to i sami. U radnoj grupi sam zbog praktičnog poznavanja problematike lokalne biciklističke zajednice. Akademsku sferu i uspehe u grupi daleko bolje predstavlja dr Valentina Basarić. NSBI nije masovna, već operativna organizacija sa dosta simpatizera. Mazanje očiju ili ne, neki problemi su rešeni (nažalost) posle više decenija. Iza organizacije i mene stoje neke godine rada i rezultata, pa ako već sudite i to nešto govori o organizaciji i meni. Svako dobro.
  • Bici

    13.09.2016 11:46
    Udruženja građana
    Udruženja građana poput Novosadske biciklističke inicijative se najčešće pretvore u mesto za eksploataciju. Besplatan rad koji se popularno zove aktivizam ide u korist predsednika udruženja, samoizabranih za radnu grupu. Što bi se reklo, dok god mislimo da su nam potrebne vođe, dotle ćemo imati i eksploataciju i mazanje očiju ovakvim projektima. Sklanjanje par ivičnjaka se predstavlja kao vrhunac inženjerskog dostignuća, a ljudi koji aktivišu sami sebe stavljaju u poziciju samoeksplatacije i eksploatacije, što odlično koriste ljudi kojima nije problem da iskoriste situaciju. Na žalost institucije su nam toliko loše da navodno moraju da se prave neke radne grupe za poboljšanje biciklizma osim da samo rade svoj posao, ne znam kad je inženjer imao potrebu da mu građanin soli pamet pri izgradnji mosta, ali mu izgleda treba za biciklističku stazu.
  • /

    13.09.2016 04:09
    @hej
    Slažem se sa Vama da inicijativu ne čini jedan čovek, no dosta govori o njoj kao njen predstavnik.
    Trifković dobro priča, zato je tu. Obdaren je veštinom govorne manipulacije.
    Sa druge strane na momente ne pokazuje osnovno vaspitanje što se može propratiti kroz njegova izlaganja na nizu manifestacija.
    Uključenje vise ljudi i pojavljivanje različitih lica bi i potkrepilo masovnost ove inicijative, ali konstantna repeticija tri lica govori da tu bas i nije sve biciklistički veselo.
  • hej

    12.09.2016 21:42
    ti
    @ /

    Ajde nemoj da inicijativu povezujes sa jednim covekom - ima tu gomila ljudi koja stoje iz inicijative i njenih akcija. Marko je predstavnik udruzenja - i to je izabran od strane drugih kao najbolja osoba da predstavlja udruzenje u datom trenutku. Decko je vredan i na mestu je. On je dao mnogo svog vremena i truda u razboj biciklizma u Novom Sadu. Dobro je sto je takva osoba dosla u tu radnu grupu. Podrska inicijativi - bravo Marko!
  • Pavle

    12.09.2016 20:59
    @ limanac 1
    I mene je dosta iritiralo dok nisam oguglao to vraćanje u zatečeno stanje. Iskopaju kanal za vodovodnu mrežu, zakopaju, asfaltiraju, pa onda krenu sa kablovskom mrežom.
    Kasnije sam ukapirao da namerno to rade, suštinski zatrpavaju pa otkopavaju, jer se svaki put UGRADE.
  • /

    12.09.2016 16:38
    /
    Hahaha koje mazanje očiju. A inicijativa samo koristi masu ljubitelja biciklizma.

    I a konačno se i Trifković uvalio negde na neku funkciju. Više nije samo večiti student pravnog fakulteta.
  • VP

    12.09.2016 14:59
    @ BANE
    "I kad nema staze, dakle vozim po kolovozu, propustim pešake kada naiđem na pešački prelaz. "

    Svaka cast Bane, kao sto rekoh, poznajete propise. Ja to nisam doziveo nikada u zivotu (da mi stane biciklista ili makar uspori, promeni pravac kretanja, bilo sta, samo napred i gazi), zato sam i naveo kao primer.
    Pamet u glavu i cuvajte se :)
  • VP

    12.09.2016 14:50
    @ BANE
    Bravo Bane, o tome sam i pisao u prethodnom komentaru. Namerno sam naglasio da pricam o osobama bez polozenog bilo kakvog ispita o poznavanju saobracajnih propisa. Duboko verujem da kad god sam naisao na kamikazu od pesaka ili bicikliste, nema polozen nikakav PSP ispit. Vi imate polozeno za B kategoriju i poznajete saobracajne propise i ponasate se u skladu sa njima. Problem nastaje kada osoba na biciklu nema polozen vozacki ispit, njih sami bog cuva u pojedinim situacijama. Najgore je kada oni pocnu da komentariju kako se ponasaju vozaci i pesaci u saobracaju. Apelujem da se poradi na edukaciji osoba u saobracaju koje nemaju polozoen vozacki ispit, to bi sacuvalo mnogo zivota. Ne mozemo nekoga naterati da polaze vozacki ali bas gradjanske inicijative kao sto je ova mogu da pomognu i da stave do znanja gradjanima iza kojih stoje da pored stanja staza i kolovoza, ipak najbitniju ulogu u njihovoj sigurnosti na putu igra njihovo poznavanje propisa i to koliko paze na sebe i druge.
  • bravo

    12.09.2016 14:37
    tako treba
    Bravo i za grad i Novosadsku biciklisticku inicijativu. Male promene toliko puno znače i vidljive su odmah!
  • MP

    12.09.2016 14:35
    VP
    Kada se ukršta biciklistička staza sa kolovozom u određenim uslovima postoji pravo prvenstva.
    Ako pričamo o poznavanju propisa, vozači koji ne voze bicikl uglavnom ne znaju propise koji važe za bicikliste, kao što neko iz Niša ne zna baš najbolje pravila za tramvaje (za razliku od nekoga iz Beograda). Moram priznati da su vozači u Novom Sadu sve pažljiviji prema biciklistima, valja to ima veze sa sve više biciklista u saobraćaju...

    Dobar potez grada u svakom slučaju, sve ivičnjake sa staza treba ukloniti :)
  • Mile

    12.09.2016 13:52
    Lepa vest
    Sto vise staza i prilagodjenosti biciklovima to lepsi i cistiji grad.. Dovoljno je do Segedina otici i videti koliko smo zaostali. Podrska ovim za sada kozmetickim promenama.
  • Nikola

    12.09.2016 13:32
    Podrzavam akciju
    Svaka cast za akciju u potpunosti podrzavam sve sto se radi u gradu za laksi i sigurniji prevoz biciklista. Apelujem takodje da se u Mokranjecevoj ulici srede ivicnjaci koji su visoki kao planine... Hvala
  • BANE

    12.09.2016 12:59
    @ VP
    Evo ja imam položeno za B kategoriju.
    A bicikl vozim skoro pa svakodnevno po gradu. I kad nema staze, dakle vozim po kolovozu, propustim pešake kada naiđem na pešački prelaz. To isto radim i kad na SVOJOJ bici stazi dođem do semafora, pustim pešake jer nema smisla da se guramo kad ću svakako čekati crveno jos 30 sekundi.
    Ima nas raznih. Ja lično ne volim nesavesne bicikliste koji jurcaju kao muve bez glave kroz zeleno svetlo, kroz pešačku zonu i slično.
    Pa i sa autom kad ti je zeleno ne možeš tek tako projuriti.. Nikad ne znaš ko može da izleti.
    Čuvajte se ljudi.
    Pozdrav
  • /

    12.09.2016 12:41
    /
    pre tapsanja ukljucite mozak u pogon.
    ovo nisu oboreni ivicnjaci. odredjena populacija ce praviti polukruzno okretanje kroz njih

    ovoliko ste se radovali i crvenoj zebri od 1.000e kod pupinove skole
  • Суд

    12.09.2016 12:04
    Честитам! Јел би могла једна пријава за Мокрањчеву, сигурно десетак попречних ивичњака прави проблем на једној страни улице. Овом улицом, у тренутним условима, вожња бицикла је могућа једино ако се изађе на пут. Хвала!
  • Stimulacija

    12.09.2016 12:02
    Treba samo pogledati kako drugi to rade. Na primer, Danska. Zbog čega je bicikl tamo popularan?
    1. U Zakonu o saobraćaju biciklista je prioritetni učesnik. Ima prioritetno pravo prolaza.
    2. Postoje posebni semafori za biciklističke staze, koji se prvi otvaraju. Ostali tek posle.
    3. Svuda postoje biciklističke staze, kakve treba da budu.
    Ko ne bi poželeo da ima bicikl i da ga vozi u takvim uslovima?
    Naravno, i krađa bicikla se posebno kažnjava...
  • limanac 1

    12.09.2016 12:01
    pre mesec dana
    pre mesec dana kod jankovića u fruškogorskoj, kod pešačkog prelaza sve raskopano zbog vrelovoda i onda sve vraćeno kako je bilo sa velikim bankinama. gde je ovde pamet? zašto ne postoji pravilo da kada negde nešto radiš dovedeš ne u prethodno nego poželjno stanje?
  • VP

    12.09.2016 12:00
    Svaka cast
    Odlican primer kako bi gradjaska incijativa trebala da funkcionise.
    Takodje bi se, pored prava, trebalo osvrnuti i na obaveze i da se na neki nacin sprovede edukacija biciklista i pesaka koji nemaju polozen vozacki ispit. Da se ne lazemo, jedino vozaci imaju, kakav-takav papir da su polagali i polozili poznavanje saobracajnih propisa. Za bicikliste dok su na biciklu i na kolovozu, vaze sva pravila saobracaja kao da su vozaci a kada guraju bicikl pored sebe vaze pravila za pesake. Dakle, izbijte sebi iz glave da iz nekog razloga imate prednost u odnosu na automobil na kolovozu. Prednost dobijete samo zato sto neko nece da vas nosi na dusi. Pre pisanja komentara na moj komentar obratitie paznju da sam napisao na kolovozu a ne biciklistickoj stazi. Neka se suzdrze i oni koji ne znaju razliku izmedju kolovoza i biciklisticke staze. Takodje kao sto je kolovoz put rezervisan sa saobracaj motornih vozila tako je biciklisticka staza rezervisana sa saobracaj bicikla. Kada se pesak nadje na kolovozu, vozaci su duzni da uspore ili propuste pesaka i ne postavljaju se na nacin, ovo je MOOOJ put i gaze sve pred sobom, kao sto to rade biciklisti. Dakle pre pisanja komentara osvrnite se na to da li poznajte saobracajne propise. A sada i pitanje za 5 bambija, klda vozite bicikl kolovozom (onim dijelom puta gdje idu automobili jer nemate biciklisticku stazu), kada nailazite na pesacki prelaz na kome stoji par pesaka spremnih da predju put, ko ima prednosti, vi ili pesaci???
  • :)

    12.09.2016 12:00
    Odlicna stvar. Bio sam u Umagu na letovanju, tamo su bukvalno SVI ivicnjaci oboreni. Aj nesto i pametno da se uradi u ovom NS, napokon.
  • Milan

    12.09.2016 11:50
    NS biciklistički grad
    Super, sve pohvale za Novosadsku biciklističku inicijativu!!!
  • Perica

    12.09.2016 10:51
    SERVIS
    građana,tako treba da radi...bravo...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna